Innowacje firmy Fliegl

Fliegl Buffel (system tnąco-przeładunkowy) nagrodzony srebrnym medaeml za innowacje Agritechnica 2017, to jedna z nowości, która swoją PREMIERĘ będzie mieć właśnie na Targach POLAGRA-PREMIERY. Drugą nowością będzie TransFarmer, innowacyjna naczepa Fliegl’a dedykowana, zarówno na drogi, jak i użytki polne.

Fliegl BÜFFEL to system tnąco-przeładunkowy, gdzie w całkowice nowym wymiarze połączono: Pick-up, rotor tnący, bufor ładunkowy i taśmę przeładunkową. Ścięta pasza zielonkowa jest zbierana, cięta, magazynowana w buforze ładunkowym i przeładowywana na inny pojazd transportowy. Fliegl BÜFFEL oznacza: ciągły załadunek, ciągły transport, pełne wykorzystanie maszyny.  Rezultatem jest proces zbioru o niespotykanej wydajności - rewolucja w zbieraniu pasz zielonych. Fliegl BÜFFEL został wyróżniony srebrną nagrodą innowacyjności na targach Agritechnica 2017. Kompleksowy system ładowania (All-in-One-Ladesystem) jest zgłoszony jako patent. Podobnie jak wszystkie innowacje, Fliegl BÜFFEL jest w zasadzie prosty: system składa się z podbieracza, rotora tnącego, buforowej przestrzeni ładunkowej i taśmy przeładunkowej. Słoma, siano lub trawa są zbierane z pryzmy przez podbieracz, który przenosi materiał do elastycznego rotora tnącego. Dalej „zielonka” „magazynowana” jest w skrzyni ładunkowej a następnie przenoszona przez podajnik taśmowy na inny środek transportu. Proces zbioru jest dwufazowy, tzn. Fliegl BÜFFEL zbiera, tnie i przeładowuje jako faza pierwsza; przetransportowanie do silosu innymi środkami transportowymi to faza druga. Jest to zasadnicza różnica w stosunku do łańcucha zbioru kukurydzy przez sieczkarnię, który jest podzielony na trzy fazy i zwykle sieczkarnia ładuje pojazd polowy, który przeładowuje materiał na pojazd drogowy.

Proces, który wykonuje BUFFEL, jest całkowicie nowy: jednostka ładunkowo-tnąca stale pracuje na polu, bez angażowania się w odwóz lub konieczności wyładunku na pryźmie. Maszyna nie zmienia swojej funkcji z ładunkowo-tnącej na transportową. Nieproduktywny czas agregatu zbierająco-tnącego już minął, wykorzystanie maszyny wzrasta do 100 procent. Bufor ładunkowy maszyny służy jako „magazyn” pomiędzy zbiorem/cięciem a przeładunkiem. Oznacza to, że mechaniznim ładująco/tnący i przeładujący mogą pracować niezależnie od siebie, tzn. operator ma możliwość regulacji czasu pracy taśmy przeładunkowej. Daje to kilka korzyści w porównaniu z systemami przeładunkowymi bez zbiorników buforowych: po pierwsze, wzrasta wydajność: Fliegl BÜFFEL pracuje bez przerwy – w przypadku braku przyczepy odbierającej lub podczas wymiany pojazdów transportowych. Po drugie, unika się kolizji: na obszarach wąskich,ciasnych dla dwóch maszyn Fliegl Büffel i transport odbierający nie muszą jeździć obok siebie. W tej sytuacji jest możliwość tymczasowego podzielenia pracy: BÜFFEL kontynuuje zbiory, powraca na stronę pojazdu transportowego, a następnie przeładowuje przechowywane i nowe zbiory z bunkra magazynowego. Wzrasta bezpieczeństwo w miejscu pracy. Po trzecie, straty w zbiorach są zminimalizowane: w trakcie zmian jednostek odbierających, BÜFFEL zatrzymuje przeładunek, tak by materiał trafiał na jednostkę transportową, a nie na ziemię!  Po czwarte, wzrasta higiena w warunkach polowych: tam, gdzie pasza zielona nie spada na ziemię, nie dochodzi do fermentacji, rozkładu, wzrostu grzybów. Fliegl BÜFFEL opcjonalnie może być wyposażony do przeładunku w taśmę synchroniczną. Przeładunek bardzo suchego materiału odbywa się bez strat, ograniczając zakleszczanie się materiału między równoległymi taśmami. Fliegl BÜFFEL dysponuje najnowocześniejszą technologią wykrywania pojazdów Beacon. Wyposażony w FLIEGL TRACKER, Fliegl BÜFFEL może dokładnie zidentyfikować każdą pojedynczą jednostkę odbierającą materiał, wyposażoną w pasujący nadajnik i sprawdzić, czy znajduje się we właściwym położeniu. To więcej niż zwykły nadajnik zdolny do wykrywania obiektów jako przeszkód, czy ich dokładnej pozycji oraz tożsamości.

Wspólnie z Fliegl TRACKER, BÜFFEL może elektronicznie kontrolować aktywację / deaktywację przenośnika przeładunkowego. Poziom napełnienia zbiornika buforowego przyczepy BÜFFEL można również kontrolować elektronicznie. Informacja o dokładnym poziomie jest ważna nie tylko dla kierowcy, ale także dla funkcji całego systemu. Przepełnienie może spowodować zablokowanie maszyny i należy go unikać. Kiedy poziom zbliża się do maksimum, układy elektroniczne interweniują za pośrednictwem mechanizmu zarządzania ciągnikiem (TIM) i spowalniają odpowiednio szybkość jazdy ciągnika. W tym wypadku przeładowanie nie ma miejsca, co sie z tym wiąże brak ujemnych skutków na pracę maszyny oraz minimalizacja czyszczeń i napraw. W porównaniu z łańcuchem zbioru przez sieczkarnię, Fliegl BÜFFEL zużywa znacznie mniej energii, nie tylko dlatego, że Fliegl BÜFFEL zużywa mniej paliwa niż sieczkarnia, ale także dlatego, że energia wymagana dla dwufazowego łańcucha zbioru jest mniejsza niż dla łańcucha trójfazowego. W porównaniu z przyczepą samoznbierającą, Fliegl BÜFFEL zwiększa wydajność pracy. W porównaniu z systemem zsuwania lub sieczkarniami polowymi zmniejsza się ugniatanie gleby na korzyść Fliegl BÜFFEL. Jako pojedyńcza jednostka, Fliegl BÜFFEL jest w stanie całkowicie zreorganizować cały proces zbioru pasz zielonych. Dobrze znana i często obecna w żniwach kukurydzianych flota transportowa, może być w pełni wykorzystywana do zbioru użytków zielonych. System tnąco-ładujący Fliegl BÜFFEL All-in-One zwiększa wydajność „zielonych żniw” w porównaniu do przyczepy samozbierającej i sprawia ze opłacalność zbiorów wzrasta.

Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.

 

Więcej informacji na temat naczepy Fliegl’a znajdziesz TUTAJ.

 

buffel-002.jpgbuffel_neu3.jpgbuffel_neu6.jpg

Wstecz

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Napisz do nas.
contact