Organizator: Grupa MTP

Terra Variant od Holmer na Polagra Premiery 2020

Podziel się

Między 17 a 19 stycznia, będzie można zobaczyć tą maszynę na żywo podczas Targów Polagra-Premiery.

 

 

Od ponad 20 lat HOLMER konstruuje wozy do gnojowicy. Jasnym celem podczas rozwijania Terra Variant 435 było skonstruowanie niewielkiego, lekkiego pojazdu, który perfekcyjnie sprawdzi się przy rozwożeniu gnojowicy wczesną wiosną – szczególnie na małych obszarach. Organiczne nawożenie wczesną wiosną staje się coraz ważniejsze, ponieważ czas nawożenia ulega skróceniu. W okresie wegetacji zapotrzebowanie na azot jest wysokie, także odpowiednie nawożenie może zostać idealnie wykorzystane przez rośliny. Optymalne wykorzystanie tego krótkiego momentu sprawia, że taka praca sprzyja ochronie środowiska naturalnego i zasobów. Szybka i korzystna cenowo dostawa obornika w konkretnych przypadkach ma ogromne znaczenie.

Wynalazcy firmy Holmer zgromadzili całą swą wiedzę i doświadczenia aby stworzyć inteligentną konstrukcję, która w połączeniu z nowoczesną, wytrzymałą stalą gwarantują najwyższą stabilność. Wysokie wymagania postawiono także  w stosunku do dostawców części. W Terra Variant wstawiono między innymi lżejsze felgi, zastosowano nowoczesną technologię ogumienia, jak również nową, aluminiową pompę do gnojowicy. Dzięki temu powstał pojazd Terra Variant 435, który łączy optymalną ochronę gleby i najwyższą zwrotność z perfekcyjnie zharmonizowaną wielkością nadwozia.

Główne zalety: 

  • ochrona gleby dzięki znacznemu zmniejszeniu masy pojazdu (16,7 t) oraz zastosowaniu nowoczesnego dużego ogumienia, dzięki 4 kołom o tym samym rozmiarze ciężar rozkłada się równomiernie. 
  • zwrotność - dwie skrętne osie oraz promień zawracania 6,8 m to doskonałe parametry
  • stabilność w każdym położeniu - rozstaw osi wynoszący 4,26 m i rama położona centralnie 
  • minimalne ugniatanie gleby dzięki zastosowaniu jazdy psim chodem - jazda po śladzie gwarantuje, że po każdej powierzchni przejedzie się tylko raz. W ten sposób unika się strat z tytułu zbyt dużego zagęszczenia gleby. 
  • zbiornik na gnojowice o pojemności 16 m3
  • moc silnika aż 435 KM
  • hydrostatyczny napęd do ciągłej jazdy od 0 do 40 km/h
  • niskie zużycie oleju napędowego
  • system nawigacji dla efektywnej pracy